Logo Boekuwzending.com Logo Boekuwzending.com

3x extra omzet door simpele tools

Geplaatst op: 16 jun 2016

Meer omzet? Dat willen wij allemaal. Bij Boekuwzending.com willen wij iedere dag 2% beter worden, dus hebben wij een heleboel doelen opgesteld om naar toe te streven. Altijd binnen 3x de telefoon opnemen, mails binnen 5 minuten beantwoorden, offertes binnen 1 uur versturen, 24/7 telefonisch bereikbaar zijn en ga zo maar door. Elke dag zijn we weer druk bezig om dit voor elkaar te krijgen en het nog beter te doen.

Vanuit marketing oogpunt was natuurlijk de vraag hoe we ervoor kunnen zorgen dat we ook de komende weken/maanden/jaren elke dag 2% beter worden.

Tool 1: Chat, de gratis tool

Na rond speuren en zoeken, kwamen we volgens ons op het juiste idee. Namelijk het invoeren van een live chat. Zodat klanten direct bij vragen live kunnen chatten met een van onze helden uit het team. Zo blijven we persoonlijk contact houden, kunnen we snel reageren en verlagen we de drempel voor contact. Bezoekers op de website hoeven niet de telefoon te pakken of mail te openen; nee direct op de website kunnen ze chatten. Op deze manier hopen we de onzekerheden bij onze klanten weg te nemen en altijd bereikbaar zijn voor alle vragen. Het leuke eraan vind ik dat wij direct op een andere manier contact hebt met de bezoekers van onze website en precies kunnen zien op welke punten onze klanten vast lopen, vaak vragen over hebben en hoe we ze beter kunnen helpen.

Tool 2: Kiyoh van een dikke onvoldoende naar een vaste klant

Het blijft toch altijd spannend, klanten de volledige vrijheid te geven om alles over jou te zeggen en het bedrijf te laten beoordelen. Elke dag 2% beter is waar wij naar streven, maar hoe kom je er nou precies achter wat de klanten willen? Via het beoordelingssysteem Kiyoh geven wij onze klanten de volledige vrijheid om ons te beoordelen. Uit meerdere onderzoeken blijkt dat 92% van online bezoekers online reviews checkt voordat ze een aankoop doen.

Nu is het bij iedere positieve beoordeling bij ons weer feest op kantoor! Zodra er negatieve beoordelingen binnenkomen, staat iedereen gelijk weer op scherp en gaan we ermee aan de slag. Het lastige van beoordelingen kan zijn, dat wij het als bedrijf soms anders ervaren dan hoe de klant het ervaart.

Bij een negatieve beoordeling proberen wij altijd gelijk een afspraak in te plannen om te zien hoe we de klant nog kunnen helpen. Tot onze grote teleurstelling kregen wij laatst een dikke onvoldoende binnen. De situatie hebben we uitgezocht en contact opgenomen met deze klant. Het was een onwijs leuk gesprek en nu kunnen we de klant verwelkomen als vaste klant van Boekuwzending.com. Dat maakte de teleurstelling van de onvoldoende natuurlijk gelijk weer goed! :)

Tool 3: Youtube, de voetjes van de vloer

Er zijn al bijna een miljard gebruikers die gebruik maken van Youtube. Dat is bijna ⅓ van iedereen die gebruik maakt van internet[1]. Dan blijven wij natuurlijk niet achter en hebben de camera gepakt om filmpjes te gaan maken.

Maar waar begin je dan? Het begon bij ons eerste echte filmpje The Running Man. Donderdagochtend kwam Martine naar mij toe met de vraag of ik RTL Late Night had gezien? Maar helaas had ik de aflevering waarin Humberto Tan samen met Luuk Ikink voetjes van de vloer gooide gemist, lang leven het internet en konden we het geweldige filmpje gelijk terug zien. Na nog veel meer filmpjes gezien te hebben van de politieagenten, brandweermannen en studenten die The Running Man deden, was het overduidelijk dat dit ook iets voor ons zou zijn. Toevallig hadden we die week een gezellig etentje met zijn alle gepland staan, waarna wij The Running Man hebben uitgevoerd. Met 3 top resultaten; spierpijn van het lachen, een leuk filmpje voor op ons kanaal en een leuk bereik onder onze volgers.

Ik ben benieuwd naar wat jullie allemaal inzetten om klanten nog beter van dienst te zijn!

Groetjes,

Robin Klabbers