Logo Boekuwzending.com Logo Boekuwzending.com

Aandacht krijg je door het te geven!

Geplaatst op: 28 jul 2016

Ieder mens is anders en uniek, dat maakt het juist zo interessant. Ik ben moeder van vier kinderen, alle vier zijn ze zo verschillend.

De 1 houdt van steeds nieuwe dingen uitproberen met eten koken, de ander wil het liefste iedere dag aardappels, groenten en een bal gehakt.

De 1 houdt van uitgaan met vrienden tot diep in de nacht, de ander doet het liefste dingen alleen of met een goede vriend of vriendin.

De 1 geeft het geld uit aan kleding en schoenen, de ander aan een plantje voor in de tuin waar er thee van gemaakt kan worden.

De 1 werkt het liefste dag en nacht, de ander gaat naar school en werkt maar wil ook genoeg tijd hebben om te sporten.

Hoe mooi zijn al die verschillen, en hoe mooi is het dat iedereen anders is maar dat het allemaal goed is !

Allemaal anders, maar toch iets gemeen

Verschillen zie je ook bij klanten en dat maakt voor mij mijn  werk zo ontzettend leuk.

De ene klant stuurt een mailtje met 1 zin, de ander stuurt 4 mailtjes met uitgebreide uitleg.

Als ik telefonisch contact met klanten heb, is het steeds “spannend” hoe het gesprek gaat verlopen.

Bij de 1 heb je direct “de klik” en kun je tutoyeren, bij de ander zeg je aan het einde van het gesprek: dag meneer of mevrouw. Bij de 1 is het gesprek serieus, bij de ander zitten er lolletjes tussendoor.

Bij de 1 moet je eerst over een drempel heen, bij de ander is er direct een gevoel van vertrouwen.

Bij de 1 “voel” je dat er weerstand is en kan ik dan gelukkig uitleggen dat wij niet werken met contracten of verplichte afnames, bij de ander is er direct een goed gevoel over Boekuwzending.com.

Bij de 1 heb je direct een gezamenlijke interesse of een persoon die die allebei kent, bij de ander moet je daar even naar “zoeken” in het gesprek en komt dat later.

Maar ieder kind, ieder mens en zeker ook (potentiele) klanten van Boekuwzending.com hebben allemaal 1 ding gemeen: iedereen wil aandacht!

Waardering

Een van de meest belangrijke behoefte van mensen is, om van betekenis te zijn. En de meest concrete manier om te weten of je van betekenis bent is het krijgen van waardering voor wie je bent of wat je doet. Waardering die net zo belangrijk is in liefdesrelaties, vriendschappen als in een werkomgeving. De vorm van waardering kan per persoon verschillen maar de behoefte is er bij iedereen.

De wereld waarin we leven is gericht op fouten. In het nieuws, de politiek, het werk en in relaties wordt er veel energie besteed aan alles wat er mis gaat.. Benadrukken wat er goed gaat daarentegen geeft energie. Ik realiseer mij dat alles wat je aandacht geeft groeit.

Boost jouw dag

Zelf merk ik dat een compliment of zomaar een positieve opmerking tussendoor van onze klanten, mijzelf en mijn collega’s een boost geeft op de dag.

Als ik met een klant in gesprek ben en opeens te horen krijg dat deze zo enorm tevreden is over onze klantenservice of zegt dat wij zulke leuke enthousiaste jongens op onze Buzzie’s hebben rijden, daar word ik blij van. Omdat we met een klein team werken en allemaal op een afdeling zitten, roep ik dan altijd even dat we weer een tevreden klant hebben. Iedereen geniet dus mee van de positieve aandacht die onze klant aan ons gegeven heeft.

Klein gebaar, grote lach

Om op onze beurt wat extra aandacht aan onze (potentiele) klanten te geven, versturen wij wel eens een kaartje. Jaja, zo’n ouderwetse ansichtkaart die de postbode komt bezorgen… Op de kaart staan kreten zoals: Begin de dag met een lach!, Nu wordt het leuk!, Topper!, Zal ik jou eens wat vertellen?, Ondernemen zonder grenzen, Bijzonder goed nieuws! etc. Bij deze kaart stoppen we soms een aantal ballonnen van Boekuwzending.com.

Hoe verschillend onze (potentiele) klanten ook zijn, de ontvangers zijn er altijd blij mee, speciaal een kaartje voor jezelf of je afdeling, hoe leuk is dat! De reacties die we krijgen op deze kaartjes zijn voor ons weer een leuk compliment. Dan is het kringetje weer rond: “ Aandacht krijg je door het te geven!”

Wie geef jij vandaag een beetje extra aandacht?

Groetjes,

Louise Tensen