Logo Boekuwzending.com Logo Boekuwzending.com

Alle balletjes (pakketjes) hoog houden!

Geplaatst op: 8 aug 2016

Een vraag die mij heel vaak wordt gesteld is:  ‘wat doe jij bij Boekuwzending.com’? Tot voor kort ging ik meestal alles benoemen, van P&O tot facturatie, van financiële rapportages tot verbeteringen van processen, van inkoopgesprekken tot boekhouden.

Manusjes van alles

Ik kwam er snel achter dat er maar een juist antwoord is: ‘alles wat er overblijft aan werkzaamheden komt bij mij terecht’. Toch ben ik gaan nadenken wat ik echt belangrijk vind en dat is: een juiste balans vinden tussen werk en privé.

Combi eigen bedrijf en thuis

Een tweede opmerking die ik vaak krijg is: ‘wat leuk dat je ook bij Rik werkt’! Het feit dat Rik en ik in 2007 samen zijn gestart wordt met deze opmerking geheel teniet gedaan. Doe ik iets fout misschien? Nee, want ik ben ervan overtuigd dat er maar een kapitein kan zijn op een schip.  Rik is het gezicht van Boekuwzending.com (hoewel ik nu toch als eerste met een foto op ons eerste eigen Buzzie sta). We hebben hier heel bewust voor gekozen en dat biedt mij de mogelijkheid om naast mijn werk,  ‘thuis’ alles te regelen.

Druk, druk, druk

Heel veel werkende moeders met of zonder een eigen bedrijf zullen zich in het volgende herkennen; werk, gezin, bedrijf runnen, rondrijden om de kinderen naar sport te brengen, op school helpen bij de jaarlijkse feestevenementen, met vrienden en familie afspreken en als er nog ergens tijd over is, zelf sporten en als de kinderen op bed liggen hup weer achter de computer. Alle balletjes moeten hoog gehouden worden! 

Alles moet perfect

Daarbij heb ik mezelf een ’ leuke’ verplichting opgelegd, ‘ alles moet perfect’. Het laatste jaar probeer ik aan ‘alles moet perfect’ te werken, want dat is niet vol te houden en niet gezond.  Ik heb onlangs  geleerd dat je ’regisseur bent van je eigen leven’, je hebt altijd een keuze en dat werkt echt!

Niets is wat het lijkt

Een tweede motto waar ik veel van heb geleerd is: ‘niets is wat het lijkt’.  Een zwaar teleurgestelde klant waarvan pakketje of pallet nog niet geleverd is, een slecht betalende klant of die ene klant die Boekuwzending.com een slecht cijfer geeft, omdat een pallet 1 dag te vroeg word geleverd, al deze dingen bepalen hoe je doet, reageert en voelt.  Maar wat doe je ermee? Wat is belangrijk? Waarom is die klant zo ontzettend teleurgesteld? Echt niet alleen om dat ene pakketje, alle bovenstaande zaken zijn naar mijn mening een kans.

Kans

Een kans om het elke dag weer 2% beter te doen! Door deze twee motto’s kan ik de balletjes hoog houden: ‘ je bent regisseur van je eigen leven’ en ‘niets is wat het lijkt’.

Hoe houden jullie alle ballen hoog? Hoe dealen jullie met werk en privé?

Groetjes,

Margreet Balder