Logo Boekuwzending.com Logo Boekuwzending.com

Wereldkampioen worden in aandacht geven!

Geplaatst op: 13 nov 2015

Elke dag denk ik na over hoe we de klant extra aandacht kunnen geven. Als de klant dat niet verwacht, is de prikkel nog groter. Meer leveren dan wat je beloofd hebt, dat komt heel goed over. Als je verkoopt dat een pakket, pallet of zending over twee dagen in Parijs wordt geleverd en de klant ontvangt deze in 1 dag, dan draagt dat bij tot een extra succes beleving. Dan heb je het gemaakt.

1 simpel kaartje

Sinds kort sturen wij een simpel “ouderwets” kaartje met een leuke tekst erop bij speciale gelegenheden.  Een relatie die jarig is krijgt een groene kaart met gefeliciteerd. Een nieuwe klant krijgt na zijn eerste pallet zending naar Frankrijk een kaart met bijvoorbeeld de tekst: “jij boekt echt vooruitgang!” We hebben tien verschillende soorten groene kaarten en we hebben nog nooit zulke leuke reacties gehad op een simpele actie.

Klo%&*^ antwoordapparaat

Ik heb een hekel aan bedrijven waar ik tig keer wordt doorverbonden, maar een kolere hekel heb ik aan bedrijven waar ik 1 moet toetsen voor de verkoop, 2 voor de inkoop, 3 voor dit, 4 voor dat en 5 voor overige vragen. En echt waar, sommige bedrijven gaan daar nog vier fases verder mee om dan te eindigen met het alsnog geen contact kunnen krijgen of nog erger de in gesprek toon.

Zonder klanten zouden we echt lekker kunnen werken

Serieus, als wij toch eens geen klanten zouden hebben, dan konden we echt lekker doorwerken. Soms lijkt het net of mensen je gewoon weg niet aan de telefoon willen. Als dit niet vaak zou voorkomen zou ik hier geen blog over kunnen schrijven, dus het komt echt vaak voor mensen. Ken je de vraag: “Wil je het even op de mail zetten naar wijwillengeenklant@geenzin.nl?” Als je geen handel wilt kun je dat ook gewoon zeggen hoor!

De order gaat naar de 1e  die antwoord geeft

Enig idee wie in 80% van alle aanvragen in Nederland de order krijgt. Denk maar eens na: de order gaat niet naar de beste prijs, niet naar de hoogste kwaliteit, maar naar diegene die als eerste antwoord geeft. Zorg ervoor dat je binnen 3 keer de telefoon opneemt, binnen 5 minuten antwoord op een mail, een offerte stuurt binnen het uur en je gaat binnenkort met de award voor het snelst groeiende bedrijf van Nederland aan de haal.

Allemaal aandacht of snelle ondergang

Dit zijn voorbeelden van aandacht geven of geen aandacht geven die bijdragen aan een succesverhaal of aan een snelle ondergang. Zelfs de minste aandacht kan bij de kleinste klant groots overkomen, op weg naar het Wereldkampioenschap Aandacht Geven.

Hoe denk jij hierover? Geef jij je klanten genoeg aandacht? Hoe doe je dat?

Ik ben benieuwd!

Rik Balder, Boekuwzending.com